Jak zorganizować wsparcie psychologiczno-pedagogiczne na odległość? Jakie metody działają, a jakich należy unikać? I jak radzą sobie z tą sytuacją terapeuci, dzieci i ich rodzice?
Konsekwencje epidemii postawiły w trudnej sytuacji nie tylko nauczycieli, ale też terapeutów – szczególnie tych pracujących w prywatnych poradniach. Nauczanie i wsparcie psychologiczno-pedagogiczne na odległość jest koniecznym rozwiązaniem, jednak aby zrobić to dobrze, należy mieć dostęp do odpowiedniej wiedzy, narzędzi i materiałów. Organizując eKonferencję „Zdalne nauczanie a specjalne potrzeby edukacyjne”, chcemy umożliwić każdemu wgląd do zasobów i informacji, które pomogą w realizacji efektywnego i łatwego nauczania zdalnego.
W tym celu do udziału zaprosiliśmy terapeutów, nauczycieli, superbelfrów, dyrektorów szkół i innych ekspertów w dziedzinie szeroko rozumianych specjalnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych. W swoich wystąpieniach podzielą się własnymi doświadczeniami w nauce na odległość, pokażą, jak zorganizować taką pomoc i udowodnią, że efektywna praca i dbanie o dobro zarówno terapeutów, jak i pacjentów, jest możliwie nawet w tak trudnej sytuacji.
Rozwiązania technologiczne i zasoby interaktywne do edukacji zdalnej oraz pracy z uczniami ze SPE
Hanna Pawlik-Sroczyńska